Uncategorized

2021’de Bilmeniz Gereken 20 Artırılmış Gerçeklik İstatistiği

2021’de Bilmeniz Gereken 20 Artırılmış Gerçeklik İstatistiği

2021 yılındayız ve aslında henüz kimse farkına varmadı ancak hayal ettiğimiz gelecek geldi.

İnsanların bir zamanlar hayalini kurduğu teknolojiler artık herkesin parmağının ucunda. Yapay zekâ, makine öğrenimi, blok zincir, otonom araçlar, CRISPR gibi benzeri görülmemiş teknolojilerin listesi uzayıp gidiyor. 2021 yılında ticaret için devrim niteliğindeki teknolojilerden biri artırılmış gerçeklik (AR) olarak karşımıza çıkıyor. AR, müşterilerin ürünleri üç boyutlu olarak görüntülemesine ve kişiselleştirmesine olanak tanır.

Müşterileri alışveriş süreciyle meşgul etmek giderek daha rekabetçi hale geliyor. Artırılmış gerçeklik ile, satıcılar, daha yüksek satışlara ve artan müşteri memnuniyetine sahip olur.

1%

Satıcıların %1’i AR kullandıklarını söylüyor.

AR ile yenilik yapın.

Mobile Marketer’ın raporuna göre, satıcılar satın alma sürecinde AR‘yi yavaş yavaş benimsiyorlar. Şu anda Satıcıların yalnızca %1’i alışverişlerde AR veya VR (Sanal Gerçeklik) kullanıyor. Satışlarının çoğunu internet üstünden yapan satıcılar için AR, müşterilerin bir ürünün kendi evlerinde veya yanlarında nasıl göründüğünü ve nasıl hissettirdiğini daha doğru bir şekilde anlamalarına yardımcı olabilir. AR aracılığıyla bir ürünün ayrıntılarını iletebilmek, müşterilerin ne satın aldıklarını anlamalarına yardımcı olabilir, bu da müşteri beklentilerini karşılamayı kolaylaştırır ve satın alma sonrasında daha fazla memnuniyete yardımcı olur.

52%

Satıcıların %52’si, AR‘yi perakende satışlarına entegre etmeye hazır olmadıklarını söylüyor.

İş ortağınızı doğru seçin.

Aynı Mobile Marketer raporunda, satıcıların %52’si AR ve diğer yeni teknolojileri kullanmaya henüz hazır olmadıklarını söyledi. Çoğu satıcı için, ürünlerin gerektirdiği fotogrametri, üç boyutlu modelleme ve fotoğrafçılık ciddi bir iş olabilir. Entegrasyon sonrasında başarılı bir yatırım getirisi elde etmek için doğru iş ortağını bulmak önemlidir. Inweb Yazılım Şirketi, ekibinizin talebi üzerine tek bir tasarım dosyasından on binlerce gerçekçi foto-görüntü oluşturabilir.

61%

Tüketicilerin %61’i AR deneyimi olan satıcıları tercih edeceğini söylüyor.

Tüketicilerin şüphelerini giderin ve satışları arttırın.

Müşteriler satın aldıkları ürünün ihtiyaçlarını karşılayıp karşılamayacağını bilmek ister. Mobilya için bu, bir ürünü mevcut dekora uyacak şekilde özelleştirmek anlamına gelmektedir. Bu kapsamda, IKEA, müşterilerin mobilyalarını kendi alanlarında gerçek zamanlı özelleştirmelerle görüntülemesine olanak tanıyan IKEA Place uygulamasını başlatmıştır. AR ile bu gücü müşterilerinin parmaklarının ucunda bulundurmak, satıcıların daha az iade ve daha az boşa harcanan lojistik maliyetleri ile karşılaşacağı anlamına gelir.

$50M

2024 yılına kadar AR pazarının tahmini değeri 50 milyar dolar.

Bu sadece başlangıç.

AR pazarı, 2024 yılına kadar tahmini piyasa değeri 50 milyar dolar olan ve hızla büyüyen bir endüstridir. AR, tıptan otomotive, eğlenceden birçok alana kadar ekonominin tüm sektörlerini etkileme potansiyeline sahiptir. Facebook kısa süre önce, fiziksel dünyanın üç boyutlu dijital haritasını oluşturan bir AR şirketi olan Scape’i satın almıştır. Büyük teknoloji firmaları AR‘ye daha fazla yatırım yapmaya başladıkça, AR‘nin de giderek hayatın bir parçası haline geldiğini görüyoruz.

40%

Tüketicilerin %40’ı, artırılmış gerçeklikte kişiselleştirebilecekleri bir ürün için daha fazla ödeyeceklerini söylüyor.

Müşteriler, AR verimli ve kolay kullanılabilir olduğu için daha fazla ödeyecek.

İnternet satışı, tüm perakende satışların %11’ini oluşturmaktadır. Müşteriler fiziksel mağazadan alışveriş yaptıklarında ürünleri görebilir, dokunabilir ve koklayabilirler. Bu deneyim, internet ortamında iki boyutlu bir hal alma eğilimindedir, bu da ürüne olan güvenin kaybolmasına ve daha sık iade işlemlerine yol açabilir. Bununla birlikte, AR kullanarak internet üstünden alışveriş yapan müşteriler yalnızca mağaza içi satın alma sürecinin adımlarını takip etmekle kalmaz, aynı zamanda bir ürünün evlerinde, tezgahlarında, mutfaklarında veya raflarında nasıl görüneceğini keşfederek daha da ileri gidebilirler. İnternet alışverişi için bu, mevcut harcamalarda daha yüksek kâr marjları ve müşteriler için ise daha uygun ve iyi bir deneyim anlamına gelir.

32%

Tüketicilerin %32’si alışveriş yaparken AR kullanıyor.

Tüketiciler AR‘yi daha fazla kullanıyor.

Müşterilerin satın alma süreci sürekli değişiyor. 2020’de tüketicilerin %32’si alışveriş yaparken AR kullanıyordu. AR, müşterilerle etkileşim kurmak ve tüketiciyi ürününüzün satış noktalarına yönlendirmek için benzersiz bir fırsat sunar. Bir müşteriyle etkileşime geçmek için her fırsat, genel müşteri memnuniyetinin azalmasına da sebep olabilir. AR, mobil AR kullanıcılarının %73’ünün yüksek seviyeler bildirdiği bir imkân sağlıyor.

AR, satın alma deneyiminin bütünleşik bir beklentisi olma noktasına gelecek şekilde her yerde olacak. Bugün ve yarın müşterilerle bağlantı kurmak isteyen markaların şimdi AR‘ye geçmeleri gerekiyor.”

BEN HOUSTON

67%

Reklam ajanslarının %67’si AR‘yi daha fazla kullandıklarını söylüyor.

Reklam verenler AR‘ın sattığını biliyor.

Vibrant Media’ya göre, artırılmış gerçeklik reklamları, markaların ürünlerini doğrudan tüketicilerin önüne sunmasına olanak tanır. Seyahat, otomotiv ve eğlence endüstrileri, artırılmış gerçeklik kampanyalarından büyük ölçüde faydalanıyor.

17%

Amerika Birleşik Devletleri’ndeki tüketicilerin %17’si 2022’ye kadar aylık bazda AR kullanacak.

AR kullanımı artıyor.

ABD’de aylık AR kullanan 83,1 milyon tüketiciyle, AR kullanıcılarının sayısının 2022 yılına kadar %17’ye ulaşması bekleniyor. AR, dünya hakkındaki zengin bilgileri görmenin ve bunlarla etkileşim kurmanın heyecan verici bir yoludur ve daha fazla şirketin AR‘yi benimsemeye başlamasıyla kullanıcı tabanının büyümeye devam etmesi bekleniyor.

39%

AR satıcılarının %39’u değerlendirme aşaması için AR kullanıyor.

AR, tüketicilerin bir ürünü anlamasına yardımcı olur.

AR, ürünlerinizin son derece ayrıntılı üç boyutlu modellerini görüntülemek için harika bir sistemdir. İlgi çekici görseller, internet üstünden ürün satmak için bir zorunluluktur. AR‘deki ürünlerinizin üç boyutlu modelleri ile tüketiciler, özel ihtiyaçlarını ve alanları ile ürünlerinin kendileri için uyum sağlayıp sağlamayacağını tam olarak bilebilir.

16%

Satıcıların %16’sı satış aşaması için AR kullanıyor.

AR, tüketicilerin satın alma kararları vermelerine yardımcı olur.

Tüketiciler kendileri için doğru olan ürünleri seçtikten sonra, hangi ürünü alacaklarının seçimi AR‘nin önemli ölçüde etkileyebileceği bir alandır. Müşteriler için yüz yüze katılım süreci olan artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik kullanımı, müşterileri satın almaya iten gerçek ve canlı görüntüler kullanmaya zorlayabilir.

“Gelişmiş ülkelerin nüfusunun önemli bir bölümünün ve nihayetinde tüm ülkelerin, neredeyse günde üç öğün yemek yemek gibi, her gün AR deneyimini yaşayacağını düşünüyorum. Yani AR, hayatınızın bir parçası olacak.”

TIM COOK

71%

Tüketicilerin %71’i, satıcıların AR kullanması durumunda o satıcıdan daha sık alışveriş yapacaklarını söylüyor.

Tüketicilerin güvenini artırın.

AR, bir ürünün görünümüyle ilgili geleneksel fotoğrafların iletemeyeceği ayrıntıları iletme konusunda benzersiz bir yeteneğe sahiptir. AR ile müşteriler, satın alma kararlarını daha dolay şekilde verebilir, bu da artan memnuniyet ve müşteri sadakatini beraberinde getirir.

66%

Japonya’daki tüketicilerin %66’sı, fiziksel mağazaların artırılmış gerçeklik deneyimi sunmasını istiyor.

Mağazada AR sunun.

AR, dünyanın en büyük pazarlarının bir kısmı tarafından da hızla benimseniyor. Japonya’da tüketicilerin %66’sı fiziksel mağazaların artırılmış gerçeklik deneyimi sunmasını istiyor. AR, 2009’dan bu yana Japonya’da mağaza içi alışveriş deneyimine entegre edilmiştir. AR ile tüketiciler, ek ürün bilgilerinin satış alanına eklenebileceği zenginleştirilmiş bir alışveriş deneyimleyebiliyor. Zincir ve büyük fiziksel mağazalarda tüketiciler alışveriş listesine göz atabilir veya potansiyel ürün ilişkilerini görebilir.

5%

AR kullanımının %5’i, 2022 yılına kadar perakende sektöründe olacak.

AR, perakendenin geleceğini aydınlatıyor.

Çoğu insan AR‘yi yalnızca eğlence endüstrisi ile ilişkilendirme eğilimindedir. Ancak gerçek şu ki, AR önümüzdeki yıllarda giderek daha fazla hayatın bir parçası olacak. 2022 yılına kadar satış sektöründe AR kullanımının %5’e yükselmesi bekleniyor. Inweb Şirketinin yapmış olduğu size özel AR uygulamaları ile satıcıların dönüşümlerini %40’a kadar arttırmasına yardımcı olabilir. Bu, işletmeniz için AR‘nin daha fazla tüketici tarafından kullanılmasıyla büyümesi anlamına geliyor.

$18.8M

2020’de AR/VR için dünya çapında 18,8 milyar dolar harcandı.

AR‘ye yapılan yatırımlar artıyor.

IDC’ye göre, 2020’deki küresel AR / VR harcamasının 2019’a göre %78,5 artarak 18,8 milyar dolar olduğu tahmin ediliyor. Tüketiciler alışveriş deneyimlerinde daha zengin katılım noktaları ararken, dünyanın dört bir yanındaki işletmeler rekabetçi kalmanın yollarını bulmaya çalışıyor. 2019’dan 2023’e kadar, küresel AR / VR pazarı, yıllık %77’lik bir bileşik büyüme oranı yakalayacak.

$1M

Dünya çapında 1 milyar kişi AR kullanıyor.

Mobil AR (işletmelere birçok) kapıyı açıyor.

Apple ve Google ilgili platformları olan ARKit ve ARCore’u piyasaya sürdüğünden beri, her gün on binlerce AR uygulaması bir milyardan fazla kişi tarafından kullanılıyor. Tim Cook’un dediği gibi, AR ile etkileşimler günlük olaylar haline gelecek. İnsanlar AR’yi daha rahat kullanmaya başladıkça, perakendecilerin yenilik yapması ve değişen pazara ayak uydurması gerekiyor.

100M

100 milyon tüketici 2020’de alışveriş yapmak için AR kullandı.

Her müşteriye hitap edin.

Gartner, 2020’de 100 milyondan fazla tüketicinin alışveriş yapmak için AR kullandığını tahmin ediyor. Geleneksel bir perakende satışta, 100 milyon kişi mağazadan geçse, çoğu benzer bir alışveriş deneyimi yaşayacaktı. Fakat AR ile satıcılar, her kullanıcının bir ürünü deneyimleme şeklini özelleştirebilir. Satış alanında hedeflenen bir teklifle, AR müşterileri daha etkili bir kişiselleştirilmiş alışveriş deneyimi yaşayabilir.

83.1M

ABD’deki 83,1 milyon tüketici 2020’de aylık AR kullandı.

Amerikalı tüketiciler AR beklemeye başlıyor.

2020 yılında ABD’de her ay 83,1 milyon tüketici AR kullandı. Bu da nüfusun %15’i anlamına geliyor. Yıllar önce markalar, geniş kullanıcı yelpazesi sebebiyle kullanıcılarla çoğunlukla basılı dokümanlar aracılığı ile etkileşim kurabiliyordu. Bir noktada tüketiciler bir dergi okurdu ya da işletmeler sokağa bir poster asarlardı. AR kullanımının artmasıyla birlikte AR’yi işletmenize entegre etmek hem yerel mağazalardaki satışlar hem de pazarlama için mükemmel bir zamanlama.

Demo sürümünü istediğin zaman indir!

Hemen Dene!

70%

16 ila 44 yaş arasındaki tüketicilerin %70’i AR‘den haberdardır.

Hedef kitle, AR’nin farkında.

16 ila 44 yaş arasındaki tüketicilerin %70’i AR‘den haberdardır. Bu sayı hakkında etkileyici olan şey, AR‘nin sadece birkaç yıl önce çoğu tüketicinin kullanımına sunulmasıdır. E-ticaretin ilk günlerine benzeyen bir benimseme oranı görüyoruz.

26%

Akıllı telefonların %26’sı ARKit veya ARCore uyumludur.

Kurulum gerektirmez.

ARKit ve ARCore’un çoğu akıllı telefon sahibi tarafından kullanılabilir hale gelmesiyle, AR birçok uygulamaya hızla entegre edildi. Pek çok markanın bilmediği şey, çoğu web tarayıcısının WebVR ve diğer üç boyutlu teknolojilerle birlikte geldiğidir. Bu, internet üstündeki mağazanıza bir AR veya VR deneyimi entegre etmenin, kullanıcıların tarayıcılarından başka ek yazılım yüklemelerini gerektirmediği anlamına gelir. Inweb Yazılım şirketinin geliştirdiği üç boyutlu yapılandırıcısı ile sanal mağazanız, herhangi bir yerde, herhangi bir cihazda çalışan üç boyutlu ürün özelleştirmeleri sunabilir.

40%

AR ile %40 daha yüksek dönüşüm oranları.

AR ile dönüşümlerinizi artırın.

İnternet üstünden alışveriş deneyiminizde üç boyutlu teknolojileri kullanmak, dönüşüm oranlarınızı %40’a kadar artırabilir. AR kullanmak, müşterilere satın alma güveni verebilir, satın alma sonrası memnuniyeti artırabilir ve iade oranlarını düşürebilir.

Listeye geri dön

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir