SOSYAL MEDYA – Mobend Yazımız

21 Haziran 2015

Gelişen mobilya sanayiinde internet ve sosyal medya

 

Gelişen Mobilya Sektöründe Sosyal Medya

Gelişen Mobilya Sektöründe Sosyal Medya

GELİŞEN MOBİLYA SEKTÖRÜNDE SOSYAL MEDYA

Hayrullah Şahan

İnternet ile birlikte Sosyal Medya hayatımıza girdi gireli hemen herkesi bir kenarından yakaladı, oluşturduğu düşünülen bağımlılığın yanı sıra doğru kullanımı sayesinde bireylere birçok faydayı da beraberinde getirdi. Geldiğimiz noktada ise tüm dünyada sosyal ağların günlük hayatımızdaki yeri hemen her gün artıyor.

Facebook, twitter ve instagram gibi sosyal medya ağları gündelik yaşamdaki bir eğlence ve yer bildirim aracı olmaktan ziyade artık iş dünyasında da tanıtım ve reklam aracı haline geldi İş dünyası denince akla gelen en önemli sektörlerden bir tanesi de Mobilya Sanayimiz’dir. Şirket sahipleri ürünlerini tanıtmak ve bunu ihtiyaç duyulan çevrelere iletmek, şirket profillerini internet ortamında da oluşturmak veya online ortamda basılı reklam olmaksızın reklam vermek amacıyla bu sanal dünyaya kapılarını açtı. Kimi firmalar bunların da ötesinde satış yapmaya dahi başladılar.

İş dünyasında yapılan bu girişim beraberinde bu işe verilen önemi de ortaya koydu. Her iş, uzmanlığı gerektirdiği gibi Sosyal Medya da bazı uzmanlıkları gerektiriyor. Kurumsallaşma yolunda adım atmak isteyen Firmaların Sosyal Medyayı gelişigüzel bir biçimde kullanmaması gerekir.

Sosyal Medya sayfalarınızı bir mağazanız gibi düşünebilirsiniz. Firmanızın vizyon ve misyonu dahilinde müşterilerine gösterdiği duruşu nasılsa, üretim yaptığınız yerde ve satış yaptığınız mağazanızda bu değerlere nasıl bağlı kalıyorsanız, firmanızı bu yeni açılan sanal dünyada aynı vizyon ve misyon anlayışıyla saygınlığını korumanız gerekmektedir

Genel olarak sektöre baktığımızda, kimi firmalar sosyal medya hesaplarını reklam ajanslarına devretmişken, diğer firmalar da sosyal medya hesaplarını firma sahiplerinin veya firma bünyesinde çalıştırdıkları personellerin kullandıklarını görmekteyiz.

Buradan yola çıkarak şahıs veya firma bünyesinde sosyal medya hesaplarını yöneten kuruluşlara bazı eleştirilerimizi yöneltmenin faydalı olacağına inanıyorum. Yazımızın başında sosyal medyadaki bilgilerin ve paylaşımların firma vizyon ve misyonu çerçevesinde yönetilmesi gerektiğine değinmiştik. Burada kırmızı çizgilerinizi belirlemeniz gerekmektedir.Hangi görüşten olursanız olun mağazanızın vitrin camlarına siyasi bayrak veya figüran, dini içerik, bir ırka yönelik veya bir ırkı hedef alan figüranlar yapıştırdığınızı düşünelim. Veya herşeyden önce sizi kesinlikle temsil etmeyen amatörce yapılmış sözde bir reklam afişini mağazalarınızın camlarında şöyle bir hayal edin. Bu nasıl mümkün görünmüyorsa internet mağazanızda da aynen durum geçerlidir. Çünkü orası, sizin en önemli ve tüm dünyaca görülen mağazanızdır.

ilk izlenimler çok önemlidir. Sizi daha önce hiç duymamış firmalar veya müşteriler sayfanıza baktıklarında, sizin nasıl bir çalışma içerisinde olduğunuzu anlamaları ilk beş saniye içinde gerçekleşir.Bu kısa süreyi iyi değerlendirmeniz gerekmektedirAksi taktirde aynı müşterinin tekrar internet mağazanıza girme olasılığı 10%’un altındadır. Bu izlenimleri doğru biçimde karşı tarafa iletmeniz için yapmanız gereken ise doğru bir yol haritası!

Sosyal medya hesaplarınızı yönetmesi için işinde uzman bir personel istihdamı yapmanız size firma giderleriniz açısından cazip gelmiyorsa, bu işe vakit ayıran uzman bir reklam ajansının kapısını çalmanız kaçınılmazdır. Söz konusu olan şey hizmet sektörü olduğunda adından da belli olacağı gibi hizmet alabilmek esasına dayalıdır. Eğer hizmet alabileceğiniz ajanslarla anlaşma yaparsanız, hedef kitlenize doğru ve kurumsal paylaşımlar yaptırarak firma imajınızı internet dünyasında da korumuş olursunuz.

Tercih sizin!